Retourbeleid

DSC Retourbeleid 

Dit Retourbeleid bevat informatie over het retourneren van producten die u bij ons heeft aangeschaft volgens onze Algemene Verkoopvoorwaarden [Link to website terms and conditions of sale]. 

 Voor EcoPro geldt een ander retourbeleid. Ga naar retourbeleid.  voor meer informatie. 

 Voor meer informatie over het beëindigen van uw contract met ons (ook als u een consument bent en van gedachten bent veranderd), zie hoofdstuk 9 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden
 

Een ongewenst artikel terugsturen? 

Zolang een artikel zich nog in de originele staat bevindt, accepteren wij retourzendingen gratis, met inachtneming van het onderstaande beleid, dat ook het beleid inzake eerlijk gebruik omvat. Dit heeft geen invloed op uw wettelijke rechten. 
 
Als u een artikel retourneert met verzoek om terugbetaling binnen 28 dagen nadat het artikel aan u is geleverd, geven we u een volledige terugbetaling via de oorspronkelijke betaalmethode. Wij dragen de kosten van retourzendingen en het ophalen van dusdanige artikelen. 

 
Wij zullen u binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde artikel terugbetalen (of, wanneer wij de retourzending hebben geregeld, vanaf de dag dat u ons informeert dat u het contract wilt annuleren). Wij betalen u terug via de methode die u voor de betaling heeft gebruikt.  

De maximale terugbetaling voor leveringskosten zijn de kosten van levering via de goedkoopste leveringsmethode die wij aanbieden. 

 Alle artikelen worden geïnspecteerd bij terugzending. Om een volledige terugbetaling te ontvangen, moeten alle artikelen ongebruikt aan ons worden geretourneerd, de veiligheidszegel of -lipjes mogen niet verbroken zijn indien dit de artikelen ongeschikt zou maken voor wederverkoop en de artikelen moeten in hun oorspronkelijke verpakking zitten (dit geldt niet voor defecte artikelen en heeft geen invloed op uw rechten onder de toepasselijke wetgeving, inclusief uw recht om de artikelen te inspecteren wanneer u ze ontvangt). Onverminderd het bovenstaande dient u verbruiksartikelen zoals inktcartridges, tonercartridges of tapes opnieuw te verpakken in een buitenverpakking om beschadiging van de oorspronkelijke verpakking te voorkomen. Plak geen retour- of verpakkingslabels direct op de doos van de cartridge.  

 Wij kunnen uw terugbetaling van de aankoopprijs verminderen om rekening te houden met een eventuele waardevermindering van de artikelen als deze is veroorzaakt door uw behandeling van de artikelen op een manier die in een winkel niet zou zijn toegestaan (behandeling van de goederen op een manier die verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de artikelen vast te stellen). Als wij u de betaalde prijs terugbetalen voordat wij de artikelen hebben kunnen inspecteren en later ontdekken dat u ze op een onaanvaardbare manier heeft behandeld, moet u ons een gepast bedrag betalen. 

Retourneer artikelen alstublieft naar het oorspronkelijke aankooppunt. Wij accepteren alleen artikelen die zijn gekocht via onze website; wij kunnen geen artikelen accepteren die zijn gekocht bij partners. Gelieve rechtstreeks aan hen te retourneren volgens hun Algemene Voorwaarden.  

 
En daarna? 

Wij accepteren geen retourzendingen voor ongewenste artikelen na de betreffende retourperiode hierboven. Het eerder benoemde heeft geen invloed op uw wettelijke rechten. 

 
Een defect of verkeerd artikel terugsturen? 

Als u een artikel heeft ontvangen dat niet juist of defect is, neem dan contact met ons op (zie 'hoe retourneer ik mijn product' hieronder) en leg de reden van de retourzending uit en onze Agenten zullen helpen dit op te lossen.  
 

Hoe kan ik mijn product terugsturen? 

Neem contact op met onze klantenservice via onze Live Chat Service of via de telefoon, de details zijn beschikbaar op onze website [insert contact link]. Onze Agent zal een aantal dingen met u controleren en een RMA-nummer (Returns Materials Authorisation Number) afgeven en u uitleggen wat er nodig is om de goederen naar ons terug te sturen, hetzij door gebruik te maken van een van de afgiftediensten van onze vervoerder of, in het geval van hardwareproducten, door ze door ons te laten ophalen.  

 
Verantwoordelijkheid 

U moet voor de artikelen zorgen totdat ze aan ons worden geretourneerd en ze aan ons retourneren in de staat waarin u ze heeft ontvangen. Geretourneerde artikelen zijn uw verantwoordelijkheid totdat ze ons of onze transporteur bereiken, dus ze moeten goed worden ingepakt, zodat ze onderweg niet beschadigen. 

 Aangezien het pakket uw verantwoordelijkheid blijft tot het bij ons aankomt of tot het door ons of onze vervoerder wordt afgehaald, moet u ervoor zorgen dat u een bewijs van verzending krijgt als u zelf het pakket laat versturen voor het geval u contact met ons moet opnemen over uw retourzending.  
 

Eerlijk gebruik 


Als we een ongebruikelijk patroon van retouractiviteiten of misbruik van het Retourbeleid opmerken, kan het zijn dat we de account en alle bijbehorende accounts moeten deactiveren. Als u dit overkomt en u denkt dat wij een fout hebben gemaakt, neem dan contact op met de medewerkers van de klantenservice en wij zullen het graag met u bespreken. 

Let op, wij behouden ons het recht voor juridische stappen tegen u te ondernemen als de artikelen die u retourneert niet overeenkomen met wat u heeft besteld. 

 
Gemiste collectie 

Als u niet aanwezig bent wanneer een vervoerder de goederen komt ophalen, zullen wij nog een poging doen om de goederen op te halen, daarna moet u ze zelf naar een afgiftepunt brengen. In dit geval erkent u dat de terugzending onder uw eigen verantwoordelijkheid is en dat deze verzending voor eigen kosten is.